یک‌هزار و ۶۳۸ صندوق اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان پیش‌بینی شد

یک‌هزار و ۶۳۸ صندوق اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان پیش‌بینی شد
شناسه خبـر : ۱۴۵۴۱۴ جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰

خرم آباد _ ایرنا _ رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: یک هزار و ۶۳۸ صندوق در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آرای مردم این استان را اخذ خواهند کرد.

احسان یاوری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همانند مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مرحله دوم نیز یک هزار و ۶۳۸ صندوق اخذ رای پیش بینی شده است و ۲۵ هزار نفر مسولیت انجام فرآیند رای گیری را بر عهده دارند.

وی افزود: در مرحله دوم با تمهیدات انجام شده آمادگی لازم فرمانداری‌ها و بخشداری ها برای برگزاری شکوهمند وجود دارد و مشکل خاصی برای برگزاری انتخابات گزارش نشده و تلاش می شود انتخابات مطلوبی در سطح استان اجرا و هم استانی ها به راحتی در پای صندوق های رای حاضر شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان اظهار داشت: افرادیکه برای رای دادن مراجعه می کنند، باید ۱۸ سال تمام داشته و شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته باشند، چراکه بدون یکی از این ۲ مدرک هویتی اخذ رای نخواهد شد.

یاوری ادامه داد: حضور فرد رای دهنده هنگام احراز هویت لازم و باید به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه احراز هویت افراد از طریق دستگاه و الکترونیکی انجام خواهد شد، عنوان کرد: پیش بینی می شود در مرحله دوم بیش از ۹۹ درصد احراز هویت آنلاین باشد و تا حد امکان احراز هویت غیر آنلاین به حداقل خواهد رسید.

وی توصیه کرد افراد در ساعات ابتدایی پای صندوق های رای حاضر شوند رای گیری از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر است که در صورت نیاز توسط وزارت کشور تمدید خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه تمام تلاش برای برگزاری انتخابات ایمن ، سالم و با مشارکت بالا به کار گرفته شده است، تاکید کرد: برای اطمینان خاطر مردم و نامزدهای انتخابات براساس قانون هر نامزد می تواند یک نماینده در هر شعبه اخذ رای داشته باشد ، نمایندگان نامزدها از طرف ستادهای انتخاباتی به فرمانداری‌ها معرفی و فرمانداری‌ها نیز برای این نمایندگان کارت شناسایی صادر می کنند.

یاوری گفت: این نمایندگان می توانند در شعب حاضر و در تمام فرآیند برگزاری انتخابات حضور داشته باشند و هر گونه مشکل را گزارش کنند.

وی افزود: چهار اصل مورد تاکید مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات مورد تاکید است و مجریان انتخابات تلاش می کنند زمینه ساز حضور حداکثری و سلامت انتخابات باشند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir